Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ ?????

(1) Η έκρηξη της εξέγερσης του ‘21 έγινε σε μια εποχή όπου η έχθρα μεταξύ Χριστιανών και Εβραίων στη Βαλκανική είχε μεγάλη έξαρση.
(2) Ειδικά στην Ήπειρο και το Κάρλελι από τον 18ο αιώνα (την εποχή δηλαδή του Κοσμά του Αιτωλού), είχε το δικό της χαρακτήρα, τις δικές της διαστάσεις.
(3) Ήταν η εποχή όπου οι Αρβανίτες έμποροι μπήκαν δυναμικά στο εμπόριο των παζαριών που έως τότε ήταν ένας «χώρος» Εβραϊκός.
(4) Οι Εβραίοι είχαν την αποκλειστικότητα στη διοργάνωση των παζαριών, πατροπαράδοτα ως οι πρωτοπόροι έμποροι της περιοχής. Σ’ αυτό συνέτεινε η αλματώδης αύξηση του πληθυσμού τους κατά τον 15ο αιώνα μετά τους ευρωπαϊκούς διωγμούς τους, κυρίως με αρχική εγκατάστασή τους στα νησιά του Ιονίου.
(5) Η χρηματική επάρκεια σε ρευστό και οι γνώσεις τους γύρω από τις τέχνες, και το εμπόριο, τους έκαναν να κυριαρχήσουν στο χώρο της αγοράς. Ταυτόχρονα με την αύξηση του πλυθησμού τους, είχαν καθιερώσει τη δωροδοκία των Αλβανών και Τούρκων αξιωματούχων και είχαν πετύχει ευνοϊκή μεταχείριση από το τότε καθεστώς. Έπρεπε, λοιπόν, να χτυπήσει κάποιος αυτή την ελίτ για να μπορέσει να εδραιωθεί σ’ ένα κομμάτι της αγοράς.
(6) Ο μοναδικός τρόπος για τους Ηπειρώτες εμπόρους να το πετύχουν αυτό ήταν να δημιουργήσουν τα δικά τους χριστιανικά παζάρια, αφού η πλειοψηφία του πληθυσμού ήταν χριστιανοί. Ο Κοσμάς ο Αιτωλός, στήριξε τη προσπάθια των Χριστιανών εμπόρων. Αντίστοιχα και οι Χριστιανοί έμποροι στήριξαν το ιεραποστολικό έργο του Κοσμά του Αιτωλού. Μεταξύ του 1750 και 1815, οι Εβραίοι έφτιαξαν κατ' αρχήν στα Ιόνια νησιά τις πρώτες Ελευθεροτεκτονικές Μασονικές Στοές Σκωτικού Τύπου, με σαφέστατο αντιχριστιανικό προσανατολισμό προπαγάνδας, με τις οποίες χρηματοδότησαν και καθοδηγούσαν ληστοσυμμορίες στην Ήπειρο, με την ανοχή και στήριξη των Αλβανών, για να χτυπούν τους Χριστιανούς ανταγωνιστές τους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να καλιεργηθεί αμοιβαίος φανατισμός και κατέληξε στη συντριβή των ληστοσυμμοριών των Εβραίων εμπόρων στο Βραχώρι. Οι Εβραίοι έμποροι θεωρούσαν κύριο υπεύθυνο τον Κοσμά τον Αιτωλό, για την ενδυνάμωση, την ενότητα και την καθοδήγηση των Χριστιανών εμπόρων της Ηπείρου. Τα εβραϊκά παζάρια γίνονταν μόνο Κυριακή.
(7) Ο Κοσμάς ο Αιτωλός, για να κατορθώσει να μετατρέψει την ημέρα των παζαριών από Κυριακή σε Σάββατο, άρθρωσε τον πλέον καταγγελτικό αντιεβραϊκό λόγο. Στο Βραχώρι έμεινε και κήρυξε από το 1759 έως το 1762. Έφυγε και ξαναγύρισε το 1775 όπου έφτιαξε ένα από τα σχολεία του. Αν κάποιος διαβάσει τα Απόκρυφα Συντάγματα των Μασονικών Στοών Σκωτικού Τύπου, της εποχής του 1800, θα κατανοήσει τους λόγους του Πατροκοσμά εναντίον των Εβραίων. Αν πάμε ακόμα πιο πίσω, θα δούμε φρικτές υποχρεώσεις των νεοφώτιστων μασόνων, κατά τη συμμετοχή τους σε τελετές μύησης στον ελευθεροτεκτονισμό.
(8) «Σφάζει ο Εβραίος εν πρόβατον και το μισό το εμπροσθινόν το κρατεί δια λόγου του και το πισινό το μουτζώνει και το πωλεί στους χριστιανούς για να τους μαγαρίσει» (Κοσμάς ο Αιτωλός) .......«Πώς το βαστά η καρδιά σας να αγοράζετε από Εβραίους πραμάτειες; Και τα άσπρα ύστερα να τα ξοδεύουν δια να σύρουν κανένα χριστιανόπουλον να το σφάξουν να πάρουν το αίμα του και με κείνο να κοινωνούν; Λοιπόν χριστιανοί μου μην αγοράζετε τίποτε απ’ αυτούς». Αυτά δίδασκε ο Κοσμάς στα κηρύγματά του. Ταυτόχρονα και σύμφωνα με τις χριστιανικές διδαχές, έλεγε: «Όθεν αδελφοί μου, όσοι αδικήσετε χριστιανούς ή Εβραίους ή Τούρκους, να δώσετε το άδικον πίσω διότι είναι κατηραμένον και δεν βλέπετε καμμίαν προκοπήν». Τα σχολεία του ο Κοσμάς τα έφτιαχνε με χορηγίες των Ηπειρωτών εμπόρων και τα συντηρούσε πάλι με τον ίδιο τρόπο. Ο μαθητής του Κοσμά Σάπφειρος Χριστοδουλίδης ή Ζαφείρης ή Ραμμενιάτης, αναφέρει: «.... Ο ιερός Κοσμάς επήγεν πάλιν εις τα Ιωάννινα, και >>>>πρώτον μεν εκατάπεισε τους χριστιανούς να μεταβάλουν το κοινόν παζάρι από την Κυριακήν εις το Σάββατον, το οποίον τους επροξένησε (στους Εβραίους) μεγίστην φθοράν. >>>>Δεύτερον τους εκήρυξε δια φανερούς εχθρούς, και ότι είναι έτοιμοι κάθε καιρόν να κάνουν κάθε κακόν εις τους χριστιανούς. >>>>Τρίτον, θέλοντας να βγάλει από τας κεφαλάς των χριστιανών τας μακράς φούντας και τα τοιαύτα, τα οποία όλα ηγόραζον από τους Εβραίους, τους εδίδασκε πως είναι ακάθαρτα, ότι επί τούτου δια τους χριστιανούς οι θεοκτόνοι τα μολύνουσι, και να μη τα αγοράζωσι ολότελα».
(9) Γι’ αυτό του τον πόλεμο, οι Εβραίοι τον κυνήγησαν και τον συκοφάντησαν στον Αλή Πασά ότι είναι πράκτορας της ρώσικης πολιτικής. Ο Πασάς τον συνέλαβε και τον γλίτωσαν οι αρβανίτες έμποροι, πληρώνοντας μεγάλο ποσό ως λύτρα. Βέβαια, δεν γλίτωσε το θάνατο. Τον κρέμασαν αργότερα, στις 24 Αυγούστου 1779, υπάλληλοι του Κουρτ πασά κι αυτός ο θάνατος χρεώθηκε στους Εβραίους εμπόρους, ως αποτέλεσμα της πολεμικής τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου